Over bhome

Op de plek waar bhome@work gevestigd is, zat jarenlang de uitgeverij Edu’Actief; onderdeel van Boom uitgevers. Toen het pand in 2019 leeg kwam te staan, zag Mas Boom een mooie kans.

De aanleiding voor Mas om bhome te starten is “Als ondernemer heb ik de wereld zien veranderen van grote hiërarchische bedrijven naar slimme netwerk organisaties. Wat blijft is de behoefte om met elkaar te kunnen sparren en geïnspireerd te raken.”

‘Wat nou als ik andere ondernemers de ruimte geef om hier kantoor te huren. Maar dan niet puur en alleen een kantoor, maar ik bied ze ook een community. Waar ze met elkaar kunnen samenwerken, van elkaar leren, hun netwerk vergroten én nieuwe contacten opdoen’.

Zo gezegd, zo gedaan. Samen met de allereerste ondernemers die de stap namen zocht hij nieuwe huurders. Het pand was binnen no-time gevuld met ondernemers uit allerlei verschillende branches.

De podcast met Mas Boom en Koos

Kantoor met extra’s

Inmiddels is het een gezellig gevuld pand waar de randvoorwaarden goed geregeld zijn: een central desk met bemanning, schoonmaak van gemeenschappelijke ruimtes, genoeg en lekkere koffie voor iedereen en parkeerplekken.

Ondertussen werden ook de eerste gezamenlijke activiteiten georganiseerd: de lunchtalk, de Bier na 4 en later de bhome Academy. Bekijk de activiteiten bij bhome@work.

Stadswerkplaats Meppel

De volgende stap was de aanpak van de enorme loods. Het plan was vanaf het begin om daar een plek van te maken voor creatieve ondernemers, makers, vakmensen en mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Dat is in 2024 gerealiseerd: de Stadswerkplaats Meppel is geopend! Bijzonder feitje: alle wanden en ruimtes zijn er gemaakt van gerecycled materiaal. Zo ook oude letterbakken uit de uitgeverij! Lees meer over de Stadswerkplaats Meppel.

Organisatie

Central desk & community manager

Hoe fijn is dat: er is altijd iemand ‘van bhome’ aanwezig om bezoek te verwelkomen, mensen de weg te wijzen, post aan te nemen en het reilen en zeilen in het pand te regelen (denk aan schoonmaak, organisatie events en het regelen van werkzaamheden). Als je een vraag hebt dan kun je dus altijd bij iemand terecht. Vanzelfsprekend is er altijd een BHVer aanwezig en worden er BHV trainingen gegeven

De Central Desk wordt aangestuurd door communitymanager Nynke de Vries en op woensdag door Harriet ten Hoopen. Zij worden bijgestaan door stagiares. 

Bhome@work is een erkend stagebedrijf en werkt samen met diverse MBO en HBO opleidingen en biedt mogelijkheden voor mensen met afstand tot de arbeidsmarkt.

Nynke de Vries
Harriet van Eldik.

Geïnteresseerd in een werkplek? Je kunt altijd even komen kijken! Neem gerust contact op. 

Contact